Διευρύνονται τα πεζοδρόμια στο 5ο Δημοτικό Σχολείο

Σε διαπλάτυνση των πεζοδρομίων της οδού Σαρανταπόρου στο ύψος του 5ου Δημοτικού Σχολείου Χολαργού, με σκοπό την ασφαλέστερη πρόσβαση των μαθητών, προχωρά η Δημοτική Αρχή Παπάγου-Χολαργού.

Το 5o Δημοτικό Σχολείο Χολαργού βρίσκεται ως γνωστόν επί των οδών Σαρανταπόρου & Θάλειας. Η Σαρανταπόρου αποτελεί τη δεύτερη είσοδο της πόλης από τη Λεωφόρο Μεσογείων, είναι επίσης λεωφορειόδρομος και έχει σχετικά μεγάλο κυκλοφοριακό φόρτο. Πάγιο αίτημα του Συλλόγου Γονέων & Κηδεμόνων του 5ου Δημοτικού ήταν η διεύρυνση του πεζοδρομίου μπροστά από την είσοδο του σχολείου, για την ασφαλέστερη πρόσβαση των παιδιών σε αυτό.

Οι μετακινήσεις των μαθητών από και προς το σχολικό χώρο πραγματοποιούνται πάνω σε πεζοδρόμιο ειδικά πλησίον της εισόδου του σχολείου. Η ομαλή και ασφαλής κυκλοφορία των μαθητών έξω από τα σχολικά συγκροτήματα διασφαλίζεται από τα κατάλληλα πεζοδρόμια χωρίς εμπόδια. Η ασφάλεια της μετάβασης των μαθητών από το χώρο κατοικίας τους έως το σχολικό χώρο κατά τις πρωινές και μεσημεριανές ώρες είναι βασικό μέλημα οποιασδήποτε παρέμβασης ή ανάπλασης.

Με αυτό το μέλημα ως γνώμονα έχει ενταχθεί στο Δημοτικό Τεχνικό Πρόγραμμα του 2017 μελέτη τοπογραφικής αποτύπωσης της οδού Σαρανταπόρου (από τη Λεωφόρο Μεσογείων έως την Πλατεία Αρχιπελάγους), που θα χρησιμοποιηθεί για την αρχιτεκτονική μελέτη ανάπλασης της οδού. Μην ξεχνάμε πως μέχρι σήμερα σε έναν τόσο κομβικό και φαρδύ δρόμο απουσιάζει το δίκτυο αγωγών ομβρίων υδάτων, με τις γνωστές συνέπειες κατά τις βροχερές ημέρες. Ο διαγωνισμός της τοπογραφικής μελέτης διενεργήθηκε στις 13 Νοεμβρίου 2017 και βρίσκεται σε εξέλιξη.

Μέχρι όμως να γίνει ο διαγωνισμός και η εκπόνηση της αρχιτεκτονικής μελέτης, προτάθηκε η διεύρυνση του πεζοδρομίου πριν το φωτεινό σηματοδότη, που βρίσκεται πλησίον της εισόδου του σχολείου. Έτσι, θα γίνει πράξη η διεύρυνση του πεζοδρομίου σε βάρος του οδοστρώματος και στις δύο πλευρές της οδού Σαρανταπόρου, σε μήκος των 9,00 μ. και πλάτος 2,00 μ., που σημαίνει ότι θα έχουμε αυτομάτως κατάργηση της παρόδιας στάθμευσης στο σημείο και ελεύθερο τελικό πλάτος πεζοδρομίου 3,20 μ. περίπου.

Το πλάτος του οδοστρώματος που θα απομείνει μετά την παρέμβαση θα είναι 3,50 μ., που είναι ικανό για τη διέλευση του λεωφορείου του ΟΑΣΑ και κάθε άλλου βαρέως οχήματος. Επίσης, για την τοπική απορροή των ομβρίων υδάτων και σε συνέχεια του ρείθρου, θα τοποθετηθεί αποστραγγιστικό κανάλι πλάτους 0,20 μ. με σχάρα. Πριν τη διεύρυνση και στις δύο πλευρές του οδοστρώματος προτάθηκε απαγόρευση στάθμευσης, με κίτρινη διαγράμμιση και πλαστικούς οριοδείκτες ύψους 0,75 μ.

Στη διεύρυνση θα κατασκευασθεί ράμπα ΑΜΕΑ πλάτους 2,00 μ., ενώ στο οδόστρωμα και μπροστά στη ράμπα ΑΜΕΑ θα γίνει διαγράμμιση μήκους 3,00 μ. τουλάχιστον. Επίσης, επί του πεζοδρομίου, πριν τη διεύρυνση αυτού και στις δύο πλευρές, θα τοποθετηθούν προστατευτικά εμπόδια μήκους 1,50 μ. Στην αρχή του οικοδομικού τετραγώνου θα τοποθετηθεί κατακόρυφη σήμανση, πινακίδα Κ15 (Κίνδυνος λόγω διάβασης πεζών) & Ρ32 (με όριο ταχύτητας 30 χλμ.), ενώ στη διάβαση πεζών θα τοποθετηθεί πινακίδα Π21 (Διάβαση πεζών). Η πινακίδα Π21 θα τοποθετηθεί και στις δύο πλευρές του πεζοδρομίου.

Οι προτάσεις αυτές, που ψηφίστηκαν ομόφωνα από την Επιτροπή Ποιότητας Ζωής και αναμένεται να εγκριθούν στο Δημοτικό Συμβούλιο της 9ης Μαρτίου 2018, έγιναν σύμφωνα με την αριθμ. απόφαση ΥΠΟΜΕΔΙ ΔΜΕΟ/Ο/3050 Έγκριση Τεχνικών Οδηγιών κυκλοφοριακών παρεμβάσεων στο αστικό περιβάλλον για την εφαρμογή τους σε περιοχές σχολικών συγκροτημάτων και περιοχές με αυξημένη κίνηση στο πλαίσιο βελτίωσης της οδικής ασφάλειας, ΦΕΚ 2302Β/16-09-2013, καθώς και με τις Προδιαγραφές Επεμβάσεων για Μέτρα Οδικής Ασφάλειας στις Περιοχές των Σχολείων, ΟΣΚ 2011.

Ετικέτες , , ,