MA Optics

NexusLab

Πέμπτη, 31 Μαΐου 2018

«Το αίτημα για Βιώσιμη Κινητικότητα παραμένει ζωντανό»

Ανακοίνωση της παράταξης Κουγιουμτζόπουλου σχετικά με την πρόσφατη ψήφιση από το Δημοτικό Συμβούλιο της μελέτης για τη βιώσιμη κινητικότητα στο Δήμο Παπάγου-Χολαργού.

Διαβάστε αναλυτικά:

Το αίτημα για Βιώσιμη Κινητικότητα παραμένει ζωντανό

Με την ψήφιση από το Δημοτικό Συμβούλιο της «Μελέτης για την Βιώσιμη Κινητικότητα», ο δήμος μας ουσιαστικά απώλεσε μια μοναδική ευκαιρία που θα καθορίσει την ποιότητα ζωής και την αξία και των περιουσιών μας τα επόμενα χρόνια.

Και αυτό διότι πρόκειται ουσιαστικά για μια απλή κυκλοφοριακή μελέτη και όχι για Μελέτη Βιώσιμης Κινητικότητας που ονομάστηκε έτσι για προφανείς πολιτικούς λόγους εντυπώσεων.

Η εν λόγω μελέτη αφορά κατά 90% κυκλοφοριακές παρεμβάσεις και ρυθμίσεις και δεν ασχολείται καθόλου με τις ροές των πεζών.

Ο Δήμος μας όμως χρειάζεται μελέτη Βιώσιμης Κινητικότητας για να μπορέσει να αλλάξει φυσιογνωμία, να απαλύνει δυσλειτουργίες και να ανεβάσει το επίπεδο της ζωής μας.

Πρώτα από όλα χρειαζόμαστε πεζοδρόμια που να διαγράφουν απρόσκοπτα ολοκληρωμένες διαδρομές πεζών και να ενώνουν πολυσύχναστα σημεία της πόλης μας (σχολεία, αθλητικούς χώρους, πλατείες, σταθμούς Μετρό).

Ύστερα χρειαζόμαστε διευθέτηση της στάθμευσης και τακτοποίηση του άναρχου τοπίου που επικρατεί στο προάστιό μας.

Χρειαζόμαστε επίσης λύσεις για την ανακοπή της διαμπερούς κυκλοφορίας που επιβαρύνει κατά πολύ την εσωτερική κυκλοφορία και τους περιβαλλοντικούς όρους της πόλη μας.

Και τέλος χρειαζόμαστε ασφαλείς δρόμους χαμηλών ταχυτήτων.

Μια μελέτη βιώσιμης κινητικότητας πρέπει να έχει στόχους και δείκτες.

Στόχο να αυξηθεί ποσοστιαία η εναλλακτική μετακίνηση των πεζών, των ποδηλάτων και των επιβατών των ΜΜΜ και να μειωθεί η χρήση του Ι.Χ. ειδικά στις μικρές εσωτερικές διαδρομές.

Δείκτες μετρήσιμους που να αποτυπώνουν την σημερινή ποσοστιαία σύσταση της σημερινής μετακίνησης και να προδιαγράφουν τις προσδοκίες για το μέλλον.

Κυρίαρχο στοιχείο μιας Μελέτης Βιώσιμης Κινητικότητας θα έπρεπε να είναι η καταγραφή και απομάκρυνση του αστικού εξοπλισμού από τα πεζοδρόμια (κάδοι, καφάο, κολώνες, δέντρα κλπ) και η εφαρμογές Εξυπνης Πόλης (Ανιχνευτές θέσεων στάθμευσης, έξυπνες στάσεις, ανιχνευτές κίνησης, έξυπνα φανάρια, χάρτες βέλτιστης διαδρομής, έξυπνος φωτισμός κλπ.).

Δυστυχώς η κατ’ επίφαση Μ.Β.Κ. που ψηφίστηκε από το δημοτικό συμβούλιο δεν περιλαμβάνει κανένα από αυτά τα απαραίτητα συστατικά που θα οδηγούσε στην βελτίωση της ποιότητας ζωής, της εικόνας και του περιβάλλοντος στην πόλη μας.

Πρέπει όμως όλοι να καταλάβουμε ότι η όροι βιώσιμης κινητικότητας αποτελούν βασικό κριτήριο αξιολόγησης για τις πόλεις του παρόντος και του μέλλοντος. Με τόλμη όλες οι σύγχρονες δημοτικές αρχές επενδύουν εκατομμύρια στην αλλαγή των πόλεων και στην μετατροπή τους σε ανθρώπινες φιλικές γειτονιές.

Μια θετική εξέλιξη στην Βιώσιμη Κινητικότητα δεν αφορά μόνο αυτούς που θέλουν να μετακινηθούν με τα πόδια, με το ποδήλατο ή με τα ΜΜΜ. Αφορά και αυτούς που θέλουν να δουν την ακίνητη περιουσία τους να αυξάνεται καθώς η Βιώσιμη Κινητικότητα αποτελεί βασικό κριτήριο στην αξία των γειτονιών.

Μια ευκαιρία χάθηκε, όμως το αίτημα παραμένει ζωντανό και επίκαιρο. Το ρεύμα των υποστηρικτών της Βιώσιμης Κινητικότητας πρέπει να μεταδοθεί και να διογκωθεί. Αφορά την ποιότητα της ζωής μας, τις περιουσίες μας και την ζωή των παιδιών μας.

ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΠΑΡΑΤΑΞΗ "8 ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΔΗΜΟ ΠΑΠΑΓΟΥ - ΧΟΛΑΡΓΟΥ"