Βιώσιμη αστική κινητικότητα, τώρα και στην οδό Σύρου (pics)

Μήπως μετά το υπόγειο τούνελ που θα ενώνει τη Ναυαρίνου με την Αναστάσεως, να το σκεφτούν εκεί στην Τεχνική Υπηρεσία και για υπόγειο τούνελ που θα ενώνει τη μία άκρη των πεζοδρομίων με την άλλη;

Κατ’ αρχήν να πούμε ότι από τη στιγμή που τα πεζοδρόμια της οδού Σύρου είχαν ξεκινήσει να ανακατασκευάζονται επί Ξύδη, με το έργο να ξεκινά από τη Βεντούρη και να ολοκληρώνεται στη Φανερωμένης, καλό θα ήταν κάποια στιγμή η όλη ανάπλαση της οδού να συνεχιζόταν και πέρα από τη Φανερωμένης. Ακριβώς όπως συνεχίστηκε και στην Ξανθίππου, χωρίς το έργο να μένει -αδικαιολογήτως- στη μέση. Που και πάλι, αμφιβάλλουμε αν η εν λόγω ανάπλαση φτάσει ως την Αριστείδου, όπως πρέπει.

Όπου κι αν φτάσει, ωστόσο, η απλή λογική λέει πως πέρα από την αλλαγή των πλακών και τη δημιουργία ραμπών αναπήρων στις γωνίες, θα πρέπει τα πεζοδρόμια να γίνουν και όσο το δυνατόν πιο προσβάσιμα, ώστε να εξυπηρετούν στην πράξη τη βαδισιμότητα των πεζών. Αυτό επιτάσσει άλλωστε και η έννοια της βιώσιμης αστικής κινητικότητας.

Πιο πρόσφατο παράδειγμα (από τα πολλά), η ανακατασκευή των πεζοδρομίων της οδού Χίου. Ενός κεντρικού δρόμου, που η επιλογή του για παρέμβαση ήταν μεν σωστή, με το τελικό αποτέλεσμα όμως να διατηρεί -και εδώ- τους πεζούς εκτός πεζοδρομίου.

Το αυτό φυσικά και στην οδό Σύρου, με χαρακτηριστικότερο παράδειγμα την περίφημη διπλή μάντρα της βασικής φωτογραφίας, η οποία σε συνδυασμό με το δέντρο προφανώς δεν παραπέμπει σε πεζοδρόμιο και προφανέστατα δεν απασχολεί ιδιαίτερα Δήμο και Τεχνική Υπηρεσία, αφού τα ψηφαλάκια που αναμένονται από τη Σύρου, όπως και το 2014, θα έρθουν έτσι κι αλλιώς, ανεξαρτήτως... βιώσιμης αστικής κινητικότητας.

Η ουσία είναι ότι καμία Δημοτική Αρχή δεν ενδιαφέρεται πραγματικά για τα πεζοδρόμια και την αληθινή έννοιά τους. Καμιά αλλαγή πλακών, καμιά ασφαλτόστρωση μετά και ύστερα... ψηφίστε μας. Το χειρότερο είναι ότι και οι ίδιοι οι πολίτες πλέον δεν ενδιαφέρονται για τα πεζοδρόμια, διότι αφενός έτσι κι αλλιώς ελάχιστοι είναι εκείνοι που επιλέγουν να περπατήσουν επάνω σε αυτά (σε όσα περπατούνται τέλος πάντων), αφετέρου ακόμη κι αν μια... παρανοϊκή Δημοτική Αρχή αποφάσιζε να καταστήσει τα πεζοδρόμια πραγματικά διαδρόμους πεζών, ξηλώνοντας παράνομες μάντρες, δέντρα, κολώνες, αυτοκίνητα, μηχανές και οτιδήποτε άλλο, την επόμενη κιόλας μέρα θα έπεφτε και αυτή και το ίδιο το Δημαρχείο.

Επομένως, πάμε παρακάτω...

Ετικέτες , ,